مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 18:552023-07-24اجتماعي

مدیریت و حفاظت از گوزن زرد ایرانی در اسارت 


مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش گفت: گوزن زرد با توجه به وضعیت حفاظتی اش در لیست قرمز اتحادیه جهانی حفاظت، بسیار حائز اهمیت بوده در اولویت برنامه های مدیریتی سازمان قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، غلامرضا ابدالی درباره مدیریت و حفاظت از گوزن زرد ایرانی در اسارت اظهارداشت :15 مرکز که 9 مرکز آن تحت مدیریت سازمان، 5 مرکز از مراکز باغ وحشی و 1 مرکز، به صورت حفاظت مشارکتی در لرستان اداره می شود، تکثیر در اسارت این گونه ارزشمند را بر عهده دارند.

ابدالی ادامه داد: با توجه به رویکرد مشارکتی سازمان حفاظت محیط زیست یا به عبارتی، تمایل این سازمان به جلب حمایت های مردمی در حفاظت، از همراهی بخش خصوصی و جوامع محلی در حفاظت از گوزن زرد استقبال می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از اواخر سال گذشته، یک سایت تکثیر با مشارکت کشت و صنعت و شرکت فجر صفای لرستان راه اندازی کرده ایم و در آینده نزدیک شاهد راه اندازی مرکز تکثیر مشارکتی دیگری با مدیریت کشت و صنعت کارون خوزستان خواهیم بود.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست نیز در مورد لزوم مدیریت و حفاظت گوزن زرد ایرانی در اسارت، اتخاذ رویکرد بازگردانی آن به طبیعت و چگونگی انتخاب مراکز تکثیر در اسارت این گونه، گفت: در سال گذشته، به منظور تعیین مناطق مناسب برای تکثیر گونه و یا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت و حفاظت از گوزن زرد ایرانی در اسارت 

مدیریت و حفاظت از گوزن زرد ایرانی در اسارت